Stranice

srijeda, 2. ožujka 2011.

Interview: Ivana Pilja


Ona je mlada, vrlo talentirana srpska dizajnerica. Iza sebe ima već jednu kolekciju koja je mnoge ostavila bez teksta. Kaže da inspiraciju pronalazi u Japanu i njihovim dizajnerima. U njenoj kolekciji prevladavaju crne boje, ali u privatnom životu ne preferira baš crnu boju. Ivana Pilja je dobitnica dviju nagrada na Beogradskom Fashion Weeku što je pravo priznanje za njenu umjetnost. No  Ivana često kaže: “Kome se sviđa neka gleda, a kome ne neka okrene glavu.”
Ivana Pilja, koju modni krugovi često nazivaju Lady McQueen, na DinoBoy blogu u gostima.


1. Kad se dogodila ljubav između tebe i mode?
Jednostavno, to je sklonost od detinjstva, ili se rodiš s time ili ne, a mene je moda oduvek zanimala. Sve je to počelo kad sam bila klinka i volela sam da crtam i izražavam svoju kreativnost. Mogu vam reći da su me od malih nogu nazivali umetnicom. Imam jednu zanimljivu priču koja je bila i prekretnica u mom životu. Naime, umesto da sam otišla i platila si  matursku ekskurziju, ja sam te novce iskoristila u korisnije svrhe-uplatila sam si kurs za šivanje i kupila si šivacu masinu. Tako je sve počelo.


2. Kada si prvi put izbacila svoju kolekciju na tržište?
U junu ove godine. Ta kolekcija je zapravo moja diplomska kolekcija koju sam prvi put predstavila na jednom divnom modnom dešavanju u Holandiji, tačnije na Internacionalnom Fashion Clash u gradu Maastricht . Ljudi su mi ukazali ogromno poverenje i prepoznali moj talent, a ja sam ostala oduševljena kada je cela ogromna fabrika u kojoj se to dešavanje odvijalo popratila svaki moj model velikim aplauzum. Mislim da to svakom dizajneru laska pa tako i meni.


3. Drugačija si od ostalih srpskih dizajnera, vise vučes na avangardu. Odakle inspiracija za sve tvoje fantastične kreacije?
Moja inspiracija potječe iz Japana, oduševljena sam japanskom modom i origamijima.  Posebno mi je interesantan dekonstrukcijski pristup modi kao i odsustvo boja i inzistiranje na crnoj boji.


4. Koliko je vremena (otprilike) potrebno da sašijes jednu  haljinu pošto izgledaju komplicirano?

Zavisi sve od haljine do haljine. Svaka zahteva dosta vremena, ali otprilike za jednu haljinu mi treba par dana.
S kojim materijalima se igraš?
Volim materijale koji imaju čvrstu formu jer mi oni dozvoljavaju da s njima svašta radim i igram se. Zato što ja imam skulpturalni pristup kostimu i stoga je cvrsta forma jako poželjna da bi ostavila efekat koji želim da postignem. Inače moju kolekciju vidim kao hodajuću skulpturu ili senke.

5. Primijetio sam da su haljine sve crne boje. Je li to zato što ne voliš boje ili?
Prvenstveno crna boja zbog isticanje forme i stavljanja forme  u prvi plan, jer crna boja je pun pogodak za njeno isticanje što mi je i cilj.  Znači kažem opet bazirala sam se na konstrukciji i formi i tako sam isključila sve boje.





6. Imaš svoj atelje ili kostime šiješ kod kuće?
Sve svoje kostime šijem u pozoristu. Ali, planiram da otvorim svoj atelje.
Frizure. Jesu li one isto tvoja ideja? Odakle inspiracija?
Početna ideja za frizure je moja, a frizerka Đuka mi je pomogla da ideju dovedemo do savršenstva. Perika mi je sastavni deo moje kolekcije i to je isto kao deo mog kostima u čemu mi je moja Đuka dosta pomogla, da prvobitna ideja bude kompletna.

7. Koliko je vremena potrebno za frizuru?
Uuu dosta sati rada. Oko 4-5.

8. Kako je javnost reagirala na tvoj rad?
Vrlo pozitivno i ja sam prezadovoljna. Holanđani su me vrlo izenadili jer su mi pružili veliku pažnju. S obzirom da nisam holanđanka oni su me super prihvatili i lepo ugostili. Vec sam vam rekla svaki moj model je popraćen velikim aplauzom.




9. Misliš li da su dizajneri koji su drugačiji kod nas, na Balkanu, neshvaćeni?
Smatram da na našim prostorima ima jako talentovanih ljudi i prosto smatram da je ekonomska situacija jako bitan faktor; da bi napravio neku avangardu treba dosta novaca da bi se to realiziralo, a mnogi talentovani ljudi nemaju tu mogućnost pa njihov talenat i kreativnost ostaju uskraćeni. Smatram bez obzira sto smo na Balkanu ono što je dobro urađeno i talent se prepoznaju, što je dokaz moje dve nagrade na Beogradskom Fashion Week-u di je to priznanje umetnosti.

10. Da li se ti osjećaš neshvaćenom?
Hm. Mene to ne zanima i jednostavno se ne opterecujem sa time da li me neko shvaća, iline. Kome se sviđa to što radim neka gleda, kome ne neka okrene glavu.

11. Surađuješ li s nekom javnom osobom iz Srbije?
Sarađivala sam s Anom Stanić i imam neke zajedničke planove za buduću saradnju jer smatram da ona može dobro da iznese moj kostim, a to ne može baš svatko.




12. Što se tiče Srbije i dizajnera, iznenadio me tvoj rad i rad Marka Mitanovskog. Što misliš o njemu i njegovim kreacijama?
Marko je moj najbolji prijatelj i pored svoje divne ličnosti i podrške koju mi pruža on je neverovatno talentovan dizajner. Njegove kreacije govore same za sebe.


13. Tko je za tebe u Srbiji modna ikona?
Ima mnogo stilizovanih ljudi u Srbiji, ali ne bih izdvojila nikoga kao modnu ikonu s naših prostora.


14. U svom privatnom životu što najviše voliš nositi?
Volim da eksperimentišem s odećom i volim spajati nespojive stvari. Kod mene je sve moguće i nemam sad neki određeni stil odevanja i ne potenciram crnu boju.






15. Koje dizajnere ti volis i nosiš?
Imam svoj fazon i nervira me ta uniformiranost i vezivanje za marke. Prvo je potrebno imati stila, a onda sve ostalo. Podržavam domaće dizajnere i smatram da ima mnogo kvalitetnih, ali shodno različitim prilikama volila bi u svom ormaru da vidim stvari od Pünkuffera, DeerSpotter-a i dragog Marka Mitanovskog.


16. Imaš li svog idola u oblačenju i karijeri?
Ne. Smatram da je vezivanje za idola vrlo površno i uskraćuje kompletno izrazavanje i usmerava u pravcu istog.

17. Što je za tebe IN, a što OUT ove sezone?
IN-Čumićev sokač i dajem svim dizajnerima podršku.
OUT- homofobija.

18. Pratiš li moj blog? :)
Pratim, da vidim novo poziranje na fotkama. ;)

19. Imaš li nešto još  da kažeš mojim čitateljima?
Aman ljudi mnogo me smorio ovaj Dino s toliko pitanja. Hahaha. Šalim se.







Broj komentara: 10:

CHLOE and JESSICA kaže...

wow very intense look! great colors.
xoxo

http://www.leatherlaceblog.com/
http://www.leatherlaceblog.com/

Moniek kaže...

Great post! And nice picture of her!

Dragana Daša kaže...

Sjajan intervju, bravo Dino!:)

Trendy White kaže...

Dinek, odlican ti je intervju a dizajnerica je stvarno talentirana.. Moram priznati da prvi put vidim njene radove ali se nadam da nije i zadnji.. Jako me interesira njen rad, nadam se kako cu uskoro imati priliku vidjeti neku njenu reviju. Isto tako, ako cita moj komentar neka javi gdje se mogu kupiti njene kreacije jer su fantasticne! Bravo!

sugarhoneybaby kaže...

Bravo za intervju!
Dtuga i cetvrta su mi naj!Bravo za mlade dizajnere!

astrid.york kaže...

bome dobar intervju i hvala na info za ovu curu, i mene zanima gdje s emogu kupit ta čudesa <3

Dinoboy kaže...

hvala vam :) ivana je divna prijateljica i super dizajnerica :)

@trendy
@astrid ne prodaju se ove kreacije jer je to diplomska kolekcija i ide se dalje predstavljati s njom ;) možda bude nešto u budućnosti kakva nova kolekcija. Držimo joj svi fige da sve bude ok u Londonu ;)

Slavica | Pickpocket kaže...

Sjajno!;)

Sienna Ana Belic kaže...

predobar intervju! svaka čast :)

Vanja Milicevic kaže...

super steee!!bravo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...